Thursday, August 19, 2010

kipas susah mati

musim bulan puasa nie best... sebab office hours pendek..balik seawal 4.30.. waktu lunch pulak,biasanya aku balik rumah..tido kejap dan solat..letih sgt la tu konon..org laen puasa jugak Fana oi... tp hari nie punye cite ada sikit 'gila'..semlm punya cerita,okey.start dr semalam..semalam, jobstreet call untuk attend interview..apela masalah diorang ni call time-time orang tengah rehat? aku pon jawab la dengan suara Ella ..'err, i think i can't make it sir because i already have another job..' (sambil mate tertutup)..

hari nie pulak.tengah tido tengahari adikku pulak call...beritahu yang kereta aku tu masuk bengkel dalam 3 atau 4 hari...ku jawab..' ha okey tak kesahla....weh petang nie amek aku pukul bape? aku kuar opis 4.30..ko agak2la nk gerak pukul berapa yang penting 4.30 ko dh ade kat sini
( bajet tuan puteri pulak kakak ko nie..) ..eh! hari nie hari khamis..apesal la aku teringat hari nie dh jumaat...lalok kot...
cakap pasal jumaat, sedar tak sedar dh seminggu berlalu...jumaat minggu lepas adalah pengalaman yang tak berapa best nk di ingt..aku eksident ....huaaa..lori itu jahat..jahat! jahat! kalau nk diikutkan,memg terkilan dan sedih jugak lah..tp apa yang berlaku ada hikmahnya... memang ada hikmah nya..petang itu jugak kurasakan dh nampak hikmah dsebalik kejadian itu... konon2nya nak balik berbuka dengan family,tp tak de rezeki ku..terpaksa balik ke rumah sewa semula...buka dengan apa yang ada...malam tu plak tgk TV sorang2... kebetulan malam tu kat TV, my feveret artis berlakon..lupe kejap masalah tu..sambil tgk dia di TV, aku pon sms lah dia..saying that hepi lorr tgk dia kt TV..lupe kejap pasal eksident yg baru je jadi petg tu...
esoknya aku buat keputusan untuk tido dirumah kawan..teghari tu 'dia' call tanya mcamane boleh jd excident tu...sekaligus ajak aku untuk berbuka same2...(melompat katak dan berlari2 anak kerana gembira) okey jom lompat ramai sambil bace blog ne! okey jgn.cancel2...

tapi bukan berbuka mcm biase..no gosip2 ha..no no no~.. hmm katenya kawannya berniaga di bazar cheras..dia nk terjah kawannya dan bila azan, buka  lah..so sweet kan? pengalaman mcm tu susah nk dapat tau! 

tapi aku tak dapat join...serba salah juga..ini dah kali ke2 aku terpaksa tolak ajakan 'dia'..tapi takpela..sempat pesan apa yang jadi ada hikmahnya..dan insyaAllah ada masa nnt boleh berbuka puasa sama2..katenya...
sebelum tu sempat juga aku tanya..' abg faz tak kesah ke buka same2?sy nie biase2 aje..bukan artis pon mcm kawan2 abg yang lain..' surprisingly he replied this..'nie yg abg tak suke nie.abg tak pernah letakkan tahap pada diri abg.bg abang semua same jer..kalau ana tak hepi jmpe abg,tak payah la jmpe..;) abg hepi kalau boleh buat orang lain hepi..abg okey..trust me..' ;)
'dia' memang tak mcm artis2 lain..memg sejak awal2 aku kenal dia di TV pon, tengok watak dia best sgt...bersih jer...suci...murni..cewah! .so sebarang gosip2 yg x betul tu, susah nk percaya...bukan semua artis tu jahat...bukan semua tu sombong..kenal dulu baru boleh buat kesimpulan... okay...;)

always support for him n wish that he'll success in his life..amin..

kurangkan kontroversi..tingkatkan prestasi.. ;)

warna baju same...jan maraa ek... ;p

4 comments:

  1. jeles....
    yeah that d word
    how do u know him...
    dia bkn org meru ke?
    mcm penah jumpa kat sana

    ReplyDelete
  2. yup2..meru..tp dia duduk kat mount kiara..
    sms..text..sometimes call..that's the way i know him.dia sgt baik dan tak sombong.. =)
    bila akak jmpe dia? dia senyum tak?

    ReplyDelete
  3. tak lah bertentang mata. nampak cam tu jer.
    anak buah akak ada ckp mak dia tender kantin sekolah sg binjai,meru. sometimes dia g tlg2....
    huhuhu jeles lah.
    * blushing *

    ReplyDelete
  4. aah mak dia tender kantin katenya
    bestnya....bole plak akak nampak dia kat meru ;)

    ReplyDelete