Saturday, April 24, 2010

sayang xsemestinya memiliki....

nurul farhana binti omar...
dah 24 tahun aku menjadi pemilik nama nie..hujung bulan nie genaplah 24 tahun tu...tp dlm tempoh itu jugak kdg2 aku sendiri tak faham apa sebenarnya karakter yang aku bawa sepanjang aku bergelar manusia didunia nie...entahla..org kata anak yang lahir songsang nie susah sikit..klo betol,aku la penanggungnya..tp semua itu depends pd byk faktor..bukan salah siapa2...
sekarang byk perubahan yang berlaku....aku rasa semua org nk tgglkan aku.. kdg2 aku rase tertekan sgt dan inilah hasilnya..meluahkn di blog...dulu mase kecik2 aku suka koyak kertas sampai dh xbole nk koyak dah bile tegh mrh atau ada masalah..sekrg nie hny meluahkn di blog..(bila dh xtahu nk luah pada siapa)
erm...hidup kita nie sentiasa diuji....aku bersyukur sebb degn semua ujin itu, aku rasa sifat sabar dh mula wujud dlm diri aku..
tp 1 perkara yg buat aku agak sedih...org lain umo 24 dh mula cari steady BF...dh mula fikir masa depan termasuk hidup bekeluarga..tp aku, haruskah melepaskan semua yg aku dah ada tu....sebenarnya, aku tak mahu semua ini jadi....tak mahu..ape tah lagi dh 5 tahun kami kenal..bodohnya aku....tp 1 perkara yang aku fhm tentang diri aku adalah aku akan ckp perkara yang bertentangan degn kemahuan dan perasaan aku..aku xnk semua nie,tp aku yang minta....pening kan...nk luahkan susah..kdg2 org bole salah faham...betolla rasanya,aku memg seorang yg sgt complicated..tp sebenarnya org xtahu aku jgk seorang yang senang diurus....waktu ini, aku marah sgt degn diri sendiri....dia memg baik pd aku,tp kenapa ini keputusan yang aku buat...aku sendiri tak faham dan tak tahu apa yg akan terjadi..yaAllah..
aku xnampak apa yang akan terjadi lepas nie...tp 1 perkara yang aku harap, dia kan bahagia.....ikhlas dr hati, aku nk sgt tgk dia bahagia walau degn sape pon dia lepas nie...........
sayang xsemestinya memiliki.................
redha,...

3 comments:

  1. em...kadang2 ape yang kita impikan tu xsemestinya menjadi, orang boleh kate kite mcm2 dengan hanye melihat dan memerhati, tapi orang xboleh menilai dr kita 100% btol dengan ape yang dilihat, btol x??ape2 pun, aku doakan supaye ko dapat menemui sesuatu yang dicari selama ini.hehe..ape2 pun....mcm2 Farhana...huhuhu...:)

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum... harap farhana bersabar selalu dan redha... dengan qada' dan ketentuan Allah... adakalanya kita sukar nak faham n nak terima apa yg berlaku... apa2 pun perlu diingat semua tu ada hikmah n telah ditentukan olehNya... semuanya telah tertulis di Luh Mahfuz... Allah nak uji keimanan dan reaksi kita pada setiap kejadian yg berlaku di dunia ni... kan setiap muslim yg beriman itukan pasti diuji... jika tak diuji... manakan tahu sekuat mana iman seseorang tu kan??... so... sabar n doa pd Allah semoga kita sentiasa berada dalam rahmat dan redha Allah di dunia n akhirat... La Tahzan (Jgn Bersedih)... ;D

    ReplyDelete