Monday, May 10, 2010

farhana is on Diet ..diet kerr? ;-p

"...kau selalu membuat hatiku merasa berat..
engkau yg selalu ada.saat semua pergi..
bagaimana mungkin untuk kau mengerti....
kini telah ku sedari...mimpi ku tak bererti sendiri...
seandai kau tahu..
apa yang ku mahu..mahukan dirimu....
untuk mendekati ku....~

amacam..okey x lagu tu??lgu baru yg tegh hiyz kat radio skerg nie..dendangan Black..
actually lgu tu xde kaitan pon degn gambar makanan disebelah nie..hehe..ilham utk start my blog for this entry degn lirik lagu kat atas tu sebb sambil dengar lagu tu mendayu2 dlm bilik aku nie..so sambil layan blog sambil nyanyi la..;)

gambar aper tu? aper yg ader dlm pinggan tu..? haaaa..itula dia salad....ceaser salad, tomato cherry dan japanese cucumber....cik farhana kite nie sebenarnya on diet...iye diet..  jgn xpercaye plak yer...sebenarnya org2 desekeliling aku kate aku xdela gemuk(eleyh nk jge hati aku kot..hehe)..tp aku rase aku nie...memg xgemuk pun..ahaks.. tp aku nk kurus lg sikit..50kg degn ketggian kira-kira 157 agak x okey kot....pada aku lah...
dengan berbekalkan nasihat seseorg yg mengatakan dia bole turun 7kg degn memakan salad selama 2 bulan, aku jd lebih bersemgt utk cuba  cara tu...

okey..cubaan pertama petg semlm...rase tamak haloba yg agak kuat, 4 helai daun salad,4 hirisan timun n 4biji tomato gaul degn sos coleslow...agak sedap la klo tengok tp bile dh telan..uhuks..jenuh nk abes kan..sampai ke pagi terasa kat tekak...aku suka salad tp mgkin salad buatan sendiri x selazat salad yg aku makan mase kat cozy cafe house 2...bukan salah aku la..salah salad tu sendiri kot sebb dia xmenjadikan dirinya sedap utk aku makan dia( muke xbersalah..)...

cubaan kedua plak adalah petg td..sambil tgk adamaya, aku kurgkan kuantiti salad..cuma sebiji,sehelai n sehiris aje..Alhamdulillah mampu aku abeskan....
masalahnyer kat sini...........serta persoalannya..adakah aku betol2 diet...?errkkk!

jeng..jeng..jeng....~

dlm cubaan pertama tu,since that tekak lain mcm je...sebb semua sayur rmentah yg lalu kat tekak, so pagi td bgun2 tdo muncul keinginan yg teramat sgt utk makan semua jenis makanan..huaa..semua tu...ahaks!~ so awal2 pagi pukul 7 aku dh ader kat ofis..siapkan aper2 yg patut...then bayangan nasi lemak daun dlm kepala otak nie x hilang2...akhirnya masuk jugak sebungkus nasi lemak dlm perut aku pagi 2...adeyhh..aku nie kire 'kipas susah mati' utk nasi lemak daun pisang ler kalau nk tahu...;))-

bile tibe lunch hour plak,aku rase mcm tekak aku nie nk mkn beger..tp still konflik,,nk ke x..nk ke x...klo mkn sia2 je cubaan diet mlm td..erm...xpela..mkn nasi jela sikit..lauk sayur jer.. tp still berkira2 utk mkn beger...last2 aku decide,kalau makcik bwh tu bukak gerai, aku beli nasi..kalo x bukak,aku nk beli beger je la....aku pon intai dr tingkat ofis..
huaaaa! saje je la makcik nie nk suruh aku gemuk..dia tak bukak gerai........terpaksa la call mac D..(terpaksa?? sebenarnya suke ..wee!~).. puasnya dpt mkn double cheese burger.....tgn kanan pegg beger..tgn kiri kentang....rakusnya aku mcm org  x dapat makanan sebulan...

cubaan kedua plak, lepas mkn salad petg td, nampak sebungkus meggi ayam atas meja...saper punyer nie..?(buat2 tatau plak..bukan aku ke yg beli kelmarin kt kedai india tu..)
 eh.. a'ah la kan..~ ;p
rase nk masak je megi tu.tp ingt pesan family, mkn meggi x elok..okey xpela....goodbye la meggi..hang duduk jela ats meja tu diam2 na...dlm hati ..yeay! berjaya x makan mlm..

sampaila lepas isyak td..while surfing n fesbuking, tbe2 pae( my dear frend) call....sembg la mcm biase..
entahla xtahu mcamane tbe2 aku ckp degn fasih tanpa gagap mcm lgu stacy tu.." pae kat maner...nk mkn x? jom kite mkn dulu..' so we all pon pegi restoran rimba same2...she pick me up at my house since dia pon bru balik keje n on the way nk balik umah,memg dia lalu depan umah sewa aku nie...

baik punyer cdagan la..memg terbaek..siap ckp..'pae jom kat kedai rimba lah..'(yg sememangnya menu dia makanan2 berat)..
hah..hasilnya, sepinggan nasi goreng kampg n teh o panas dlm perut aku sekrg nie... ,,full...
diet ke x...? arr lu pikirla sendiri...mate da ngantuk..ayat mula merapu2...sebelom kene sapu baik aku blah dulu...wee~

nyte uols..love..love..love u....

p/s: thank kak noorul suhada for being my latest follower..;)... (ader kaitan ke degn cite diatas..?layan~)

No comments:

Post a Comment